piątek, 10 października 2014

Srebrna Madonna - początek

Nazwałam ten wzór "srebrna Madonna" na własny użytek, z racji czterech odcieni szarości, które go tworzą.
Zdecydowanie Madonny należą do moich ulubionych tematów, to taki wdzięczny obiekt do haftu :)
A tak wygląda efekt kilku dni pracy

Zawsze zaczynam haft w lewym dolnym rogu, a potem to już jak mi fantazja przyjdzie, i albo lecę jednym kolorem dopóki się mi nie znudzi, albo jak tu przeskakuję z miejsca na miejsce, żeby jak najszybciej dotrzeć do twarzy. To kolejne z moich hafciarskich przyzwyczajeń, lubię mieć przy postaciach wyszytą twarz, a zwłaszcza oczy. Potem mogę się spokojnie zajmować resztą.Zrobiłam też przy tym hafcie mały eksperyment i już wiem, że nie lubię trzymać kanwy w ręce, wolę mieć tamborek lub krosno.
Trochę danych technicznych - materiał kanwa 20 ct firmy Z, mulina DMC pojedyncza nitka.
Spróbowałam zrobić zbliżenie na krzyżyki, ale nie jest najlepszej jakości....
Ten najjaśniejszy z odcieni sprawia mi kłopot, zupełnie go nie widzę przy dziennym świetle....

Dziękuję za komentarze i pochwały dla misia :)
Basiu - też nie przepadam za konturami, zwłaszcza na schemacie strasznie mnie bałamucą, no ale czasem trzeba....




6 komentarzy:

  1. Lubię hafty w jednej kolorystyce... a Twoja Madonna zapowiada się cudnie. Przyjemności życzę przy stawianiu kolejnych xxx :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z racji moich poglądów nie przepadam za religijnymi obrazkami, ale lubię z nich właśnie te z Madonną i dzieciątkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna dzidzia. Bardzo drobną kanwę wybrałaś, mi się jeszcze nie zdarzyło na takiej haftować. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obrazek zapowiada się śliczny. Pozostałe hafciki też mi się podobają.
    Zajrzałam tu, przeglądnęłam i pozwolisz, że skorzystam z inspiracji ... na chwilę obecna tylko kuchennych.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna zapowiedź! Bardzo miło wspominam haftowanie tej Madonny :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy